.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مرصاد، كمينگاه الهى براى نابودى هميشگى منافقين
(به انگيزه سالروز عمليات افتخارآفرين مرصاد) رسول شكرى نيا
مرصاد، كمينگاه الهى براى نابودى هميشگى منافقين

همزمان با پذيرش قطعنامه ۵۹۸ توسط حضرت امام (ره) تا قطعيت يافتن آن مجالى براى يكى از سفاك ترين گروه هاى تروريستى جهان به عنوان منافقين به وجود آمد كه به گفته سران وابسته خود، نظام جمهورى اسلامى ايران را در سه روز ساقط كنند. اين خيال نه تنها به وقوع نپيوست بلكه با لطف خداوند و كمينگاه الهى در عمليات ظفرمند و غرور آفرين مرصاد، نهايى ترين ضربه بر پيكره نفاق وارد و براى هميشه آنان را از رويارويى نظامى با ملت ايران جدا ساخت. برنامه منافقين اين بار چنين تدارك ديده شد و در سوم مرداد ماه سال ،۱۳۶۷ همزمان با آغاز حمله نيروهاى عراقى از منطقه جنوب ايران و در حالى كه بيشتر نگاه ها و برنامه ها به آن خطه معطوف بود، نيروهاى سازمان منافقين براساس يك برنامه زمان بندى شده ۳۳ ساعته با بهره گيرى از ۲۵ تيپ كه مجموعا چهار تا پنج هزار نفر را در برمى گرفت طى پنج مرحله، از شهرهاى سر پل ذهاب، اسلام آباد، همدان و قزوين عبور و خود را به تهران رسانده و اعلام سقوط دولت جمهورى اسلامى ايران را جشن بگيرند.
سخنگوى آنان با برشمردن اهداف اين حمله را وارد آوردن تلفات هرچه بيشتر به نيروهاى ايران و باز كردن راه براى يك انقلاب عمومى ضدامام خمينى (ره) عنوان كرد.
عمليات فروغ جاويدان كه به دروغ جاويدان مشهور شد با پشتيبانى هوايى رژيم بعثى صدام و همراهى ادواتى از قبيل ۱۲۰ دستگاه تانك، چهارصد دستگاه نفربر، نود قبضه خمپاره انداز ۸۰ ميليمترى، ۳۰ قبضه توپ ۱۲۲ ميليمترى، ۱۵۰ قبضه خمپاره ۴۰۰ ميليمترى، هزار قبضه تيربار كلاشينكف، ۳۰ قبضه توپ ۱۰۶ ميليمترى و هزار دستگاه كاميون و … پشتيبانى شد. عمليات در سوم مرداد ماه ۶۷ از سر پل ذهاب آغاز و با حمايت همه جانبه هوايى عراقى ها و آتش توپخانه آنان منافقين وارد شهرهاى سر پل ذهاب، كرند غرب و اسلام آباد غرب شده و به سمت كرمانشاه حركت كردند.
تنگه معروف و استراتژيك « چهار زبر» در ۳۵ كيلومترى كرمانشاه كه بعدها به تنگه مرصاد تغيير نام داد محل رويارويى سپاه دلير اسلام و نيروهاى منافقين بود.
نيروهاى دلير سپاه پاسداران انقلاب اسلامى و بسيج مردمى هميشه قهرمان و ارتش ظفرمند با طراحى عمليات با عنوان مرصاد( كمينگاه) با رمز مبارك يا على(ع) اجازه پيشروى تا چهار زبر را به منافقين دادند و در يك تاكتيك كاملا مشخص و پيش بينى شده به طور همزمان در صبحگاه پنجم مرداد ماه از هوا و زمين بر آنان يورش برده و طى دو روز درگيرى هيمنه پوشالى نفاق را درهم شكستند.هفتم مرداد ماه با طلوع آفتاب اثرى از منافقين باقى نماند و ياران مسعود و مريم رجوى با تحمل شكست سنگين و متلاشى شدن تمام تجهيزات و ادوات جنگى و تحمل ۴۸۰۰ كشته و زخمى پا به فرار گذاشته و به عراق گريختند.
اين پيروزى رزمندگان اسلام توان هرگونه باج خواهى را از صدام گرفت و او را مجبور ساخت در ۱۵ مرداد ماه آتش بس را پذيرفته و بر سر ميز مذاكره بنشيند.
عمليات غرور آفرين مرصاد ده ها دستاورد داخلى و خارجى براى كشور داشت كه از آن جمله به اتحاد هرچه بيشتر نيروهاى نظامى و انتظامى و بسيج در داخل كشور، خوارى و ذلت براى منافقين در سطح دنيا و قرار گرفتن در ليست گروهك هاى تروريستى حتى در تروريست ترين كشور دنيا يعنى آمريكا، هوشيارى ملت ايران و نيروهاى مردمى، خنثى شدن تلاش مذبوحانه صدام و ايادى بعثى وى براى سهم خواهى از ايران در پاى ميز مذاكرات صلح و پذيرش قطعنامه ،۵۹۸ تثبيت قدرت و توان بالاى نظامى و امنيتى نظام جمهورى اسلامى در سطح منطقه و جهان و عكس العمل سريع رزمندگان اسلام در مقابل هرگونه تجاوز احتمالى و ده ها دستاورد ديگر تنها بخشى ازاين توفيقات بود.
عمليات مرصاد نقطه طلايى پيروزى لشكر اسلام بر كفر و نفاق بود كه با وحدت و همدلى همه نيروهاى تحت امر ولى فقيه و ولايت امر صورت گرفت.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.1 seconds.